Razende Reporters recensie Als je maar hard genoeg rent weet niemand waar je bent

Voorstelling: Als je maar hard genoeg rent weet niemand waar je bent
Datum: 13 december 2015
Razende Reporters: Sander & Tobias, Petrus en Paulus basisschool

Vandaag 13 december 2015 om 15:00 gingen Tobias en ik naar Als je maar hard genoeg rent weet niemand waar je bent van Artemis. Het stuk is geregisseerd door Jetste Batelaan. Wist je dat Chassé theater opnieuw kanshebber is voor theater van het jaar en dit jaar 20 jaar bestaat.

Bij het begin van de voorstelling is het decor een bos met een waterval. De mensen rennen de hele tijd door je heen. Het zijn mensen met vlaggen, ze hebben rare kleding aan maar ze vallen steeds en ze maken hele rare geluiden. Er komen glitters uit de lucht met muziek en ze rennen achter elkaar aan met voorwerpen. Dan komt er een doel met goedemiddag welkom bij theater Artemis als je maar hart genoeg rent weet niemand waar je bent op een KEUKEROL. Er zijn kisten die bewegen met iemand erin en een man die gitaar speelt. Ze zijn iets aan het oproepen, het gaat over beweging en dat je nooit stil staat.

Er rent ook een gozer rond die iets vertelt over een houthakker met een vrouw. Ze waren arm en toen kwamen er allemaal pingpong ballen uit de lucht. Door het licht leek het groen. De houthakker kreeg een kind en ze maakten zich zorgen dat ze die niet konden verzorgen. Het was een meisje met veel stippen en iedereen noemde haar Stippelientje. Stippelientje was heel gelukkig. Ze had 13 broertjes en zusjes en ze was paddenstoelen aan het zoeken met een paddenstoelenboek. Toen was het ineens helemaal stil en er bewoog niks. Ze kwam bij de waterval en zag grote zwarte beren. De waterdruppels werden bevroren door de tijd. Toen kwam het paard met de prins die ineens een spreekbeurt ging houden. Het bos staat in stilstand en een grappige mevrouw rent. Stipelientje en de prins zijn aan het kussen.

Milou zit op hockey bij push en ze vind het heel leuk. Ze gaat een paar trucs laten zien. Er komt mist, harde muziek en een grote bal. De prins ging weg en alles bewoog weer en er komt een blauw licht. Dan komt er mist en groen blauw geel blauw groen rood oranje en een harde storm. Dan is alles normaal. Ze renden de hele tijd rond ze leefde nog heel lang. Toen ze ouder werd ging ze steeds meer bewegen tot ze stil stond en toen viel ze dood en iedereen stond stil.