Razende Reporters recensie Iep!

Voorstelling: Iep!
Datum: 9 maart 2016
Razende Reporters: Dilana & Donna, De Wegwijzer

Toen we net binnen kwamen stond er een leuk, gezellig, rustig, muziekje op en het licht zag er ook vrolijk uit. Het toneel zag er wel net iets te simpel uit. Toen het begon viel het licht uit en kwam er niet echt een vrolijk muziekje, daar schrokken sommige mensen van. Ze hadden beter van te voren kunnen zeggen: dames en heren de voorstelling gaat beginnen!!!!!! Toen het nou eenmaal begon zagen de kleren er best saai uit. dat was best jammer. Ze praten met het publiek en dat vonden wij heel leuk. De emoties deden ze ook heel goed na, maar ze konden beter een echt Wiggetje gebruiken in plaats van een kopje en een thee doekje… Ze speelde ook anderen personen. Daardoor snapte wij het verhaal niet echt meer. Maar wij zou wel aan raden om naar deze voorstelling te gaan, want het is wel een grappige, gezellige, leuke voorstelling. We zagen ook echt dat ze (de spelers) hun best deden. En ze waren ook heel grappig.

Razende Reporters: Maud & Isa, Apollo

Wij gaan het hebben over de voorstelling Iep.
Maud: Ik vond het heel leuk en ik zou er zelf ook wel in willen spelen.
Isa: Ik vond het ook echt heel mooi het podium was  ook mooi maar wel een beetje kaal. Er stond niet zoveel op. De spelers zelf vond ik dat ze goed kunnen acteren.

De voorstelling zelf.
Toen we binnen kwamen in de zaal stond er een rustig muziekje aan. Alles voor de voorstelling stond al klaar. We hebben ontdekt dat Ottolien Boeschoten (Tine) en Gerold Guthman (Warre) de spelers zijn. We gingen zitten en toen iedereen zat gingen de lichten rustig uit. Toen begon de voorstelling. Ze begonnen met iemand die rustig en heel mooi aan het zingen was.

Nu gaan we het een beetje over de voorstelling hebben!
Op een dag vindt Warre onder een struik iets vreemds. Hij weet niet of het een vogel is in de vorm van een meisje of een meisje in de vorm van een vogel. Zijn vrouw Tine wil het houden, alsof het haar eigen kind is. Maar het heeft vleugels. Op een gegeven moment is Viegeltje- zoals ze haar hebben genoemd-gevlogen. Tine wil haar zoeken. Ze is bezorgd dat haar meisje het niet redt  in haar eentje. Wat kan haar wel allemaal niet overkomen zegt Tine. Misschien denken kinderen wel dat ze speelgoed is. Of een spook. Of een wonderlijk diertje dat opgesloten moet worden. Warre denkt dat het bijzondere vogeltje haar weg wel zal vinden. Maar wie heeft er gelijk?