Razende Reporters recensie Lelijk 1ndje

Voorstelling: Lelijk 1ndje
Datum: 10 april 2016
Razende Reporter: Isis, De Driezwing

Ik ben zondag 10 april naar de voorstelling het Lelijk 1ndje in het Chassé geweest. De voorstelling werd gegeven in een kleine zaal en het was er erg druk.
Het verhaal gaat over het leven van Antje een buitenbeentje (lelijk eendje) binnen haar familie. Antje is druk, erg ruw en lapt de regels aan haar laars. Ze doet bijvoorbeeld als een boze gans tegen haar broer. Ze heeft altijd ruzie met haar broer. Haar moeder wist niet meer wat ze aan moest met Antje en daar werd haar moeder erg verdrietig van. Daarom besloot Antje om weg te gaan en op zoek te gaan naar haar ware ik. Tijdens haar zoektocht maakt ze van alles mee. Zo ontmoet ze een een paar erg vreemd geklede muzikanten. Antje probeert met de muziekanten mee te gaan en mee muziek te spelen. Maar helaas wordt ze ook daar afgewezen. Uiteindelijk ontmoet ze iemand die dezelfde rare fratsen uithaalt en dezelfde uiterlijkheden heeft als zij. Toen wist Antje wie ze was en vervolgens herenigt zich dan ook weer met haar familie en leeft gelukkig verder. Ik vond het Lelijk 1ndje een leuke muziekvoorstelling. Met een simpel decor, 3 acteurs en veel muziek hebben ze een goed verhaal neergezet. Het is dan ook wel geschikt voor wat jonger publiek. De boodschap van dit verhaal is dat je iedereen moet accepteren zoals hij of zij is.
Wat ik wel vreemd vond was dat de 3 acteurs meerdere rollen hadden waardoor het soms wat verwarrend was. Ik kan iedereen aanraden om deze voorstelling te gaan zien want het is een muziekvoorstelling met een boodschap.

Razende Reporter: Jael, De Driezwing

Zondag 10 april 2016 ben ik als razende reporter naar de muziekvoorstelling het Lelijke 1ndje geweest.
De voorstelling gaat over Antje een meisje wat als buitenbeentje door het leven gaat (het lelijke 1ndje). Zij ziet er anders uit dan haar familie, is erg druk en ontzettend speels. Ook heeft ze helemaal niets met regels. Ze ging bijvoorbeeld rennen door het huis om haar broertje te pakken. Met haar broer heeft ze constant ruzie en Antje krijgt overal de schuld van. Omdat haar moeder het niet leuk vond hoe zij reageerde op haar broer besloot Antje de wijde wereld in te gaan. Tijdens haar reis komt ze verschillende rare vogels tegen en probeert ze op verschillende manieren bij deze groepen te horen. Bijvoorbeeld bij de spechten moest Antje zingen en bij bij de kippen moest ze helpen met schoonmaken. Zo maakt ze van alles mee en verteld ze keer op keer haar verhaal aan andere vogels. Uiteindelijk komt ze bij een Zwaan. Deze zwaan heet Nils en hij is even druk en raar als Antje. Nu weet ze wie ze is en waar ze bij hoort. Antje herenigt zich dan ook weer met haar familie en gaat een gelukkig leven tegemoet.
Het belangrijkste in het verhaal is dat niemand buitengesloten mag worden. Ik vond de voorstelling super leuk, want het was een mix van muziek en toneel. Ook was het verhaal goed te volgen omdat dit onderwerp vaak voorkomt in de maatschappij.
De voorstelling is voor jong en oud. Mijn boodschap: ga er naar toe en leer er van.

Razende Reporter: Britt en Eva, Helder Camaraschool

We zijn op 10 april naar de musical het lelijk 1dje geweest.