Razende Reporters recensies Alice in Wonderland

Voorstelling: Alice in Wonderland
Datum: 21 februari 2016
Razende Reporters: Norah & Pien, Jacinta basisschool

Wij vinden Alice in wonderland een heel mooi verhaal. Omdat het hele wonderlijke dingen heeft die je totaal niet verwacht. Toen we binnenkwamen en onze plek hadden gevonden, scheen er een witachtig licht op een zwart-witte vloer. De kledingstijl was gebaseerd op de stukken die ze speelden. In de voorstelling zaten er soms best grappige stukjes en veel leuke muziek. De personen speelden goed en echt geloofwaardig met veel fantasie. In het toneelstuk komt Alice in een wonderwereld en ontmoet ze een konijn die altijd haast heeft, een kat met een megalange staart, een muis die het niet over poezen wil hebben en nog veel meer. Wij vonden zelf dat sommige stukjes best spannend waren. Alice vraagt aan iedereen hoe ze terug naar huis moet, alleen niemand geeft antwoord en daardoor gaat ze alleen maar verder in de wonderwereld. Soms vonden wij het verwarrend, maar wel superleuk. Het decor was mooi opgebouwd en iedereen had zijn eigen kleur. Er was een levend schaakspel, en ze zwom in haar eigen tranen. Het licht was goed geregeld en op het laatst vonden wij het een beetje vies dat ze allemaal marshmallows in hun mond propten. Ik (Norah) had op het laatst een vraag gesteld.

Dit was ons verslag.

Groetjes van de Razende Reporters Norah en Pien.

Razende Reporters: Kasper & Wessel, Petrus en Paulus basisschool

De voorstelling ging over een meisje dat een boek voor haar verjaardag kreeg. En ze beleefde alle avonturen die in dat boek stonden.  Zo ontmoette ze bijvoorbeeld het vrolijke ei Humtie Dumptie, het konijn op een ox-board, de hoedenmaker, de zevenslaper, de kat, een dodo en tot slot een baby die eigenlijk geen baby was maar een varken .

Het decor was mooi samen met het licht .

Het waren hele mooie kostuums. Het kostuum paste goed bij de personages, vooral bij Humtie Dumptie. De liedjes waren speciaal gecomponeerd voor de voorstelling. Aan het begin en aan het eind was er een heel speciaal nummer. Dat nummer was eigenlijk een gedicht van de echte schrijver van Alice in Wonderland. De conclusie is: Het is een heel mooi stuk.

Het stuk zelf is niet echt origineel maar zij maakten het wel origineel (heel knap).

Je begrijpt het stuk pas echt als je het verhaal kent.

Er zaten veel grappige en leuke stukjes in.