Razende Reporters recensies De Kartonbewoners

Voorstelling: De Kartonbewoners
Datum: 8 november 2015
Razende Reporters: Tijs en Suze, Apollo

Wij houden zelf niet zo veel van een theater stuk waar dan niet in wordt gepraat, maar wij vinden het wel heel knap wat ze allemaal doen. Het is leuk, maar het is niet iets waar we snel heen gaan. Het decor is eenvoudig maar leuk. Alles is van karton bijvoorbeeld een cactus, bank, kast, sfeerverlichting en een vogeltje. De muziek is op sommige stukken spannend, maar het past goed bij de voorstelling. De dansers zijn heel erg lenig. Er zijn vier dansers Alex Havadi- Nagy, Donna Scholten, Elena Sgarbien Tim Volleman. De kartonbewoners is vanaf 6+ en ouder. De voorstelling komt van De Stilte. De voorstelling duurt ongeveer een uur en is beloond met vijf sterren.

Het verhaal van de kartonbewoners:

Twee kartonbewoners komen binnen. Ze dansen overal en zelfs over elkaar heen. In een evolutiewereld dat het alledaagse samen brengt. Ze maken een bank en een kast met allemaal accessoires er op zoals een klok en een platenspeler. Later in de voorstelling Zien ze elkaar weer en komen ze samen. Ze kunnen nu eindelijk lopen. Een van hun speelt piano, de anderen drie drinken wat. Twee van de bewoners zijn ineens robots geworden met allemaal lichtjes. Kom zelf ook kijken en kijk in de wereld van de kartonbewoners.

Voorstelling: De Kartonbewoners
Datum: 8 november 2015
Razende Reporters: Fabiënne en Noor, De Wegwijzer

Deze show op 8 november 2015 in het Chassé was bijzonder, daar lees je over in dit stukje.

Een donkere grot liet steeds meer geheimen zien, zoals meubels, lampen, boeken, kleding, dieren en kussens. Het begon steeds meer op een echte woonkamer te lijken. Er ontstond een soort drukte van ruzies, dansjes, vreemde pasjes en vooral bewegingen met karton. Het was een avond licht en een keer ochtend licht. Er stond niks anders dan een grot. De kleding die ze aan hadden waren strakke pakjes en jurken en de mannen droegen een broek met een shirt en stropdas.

De namen van de dansers en danseressen: Alex, Donna, Elena, Tim.

Voorstelling:

In het begin dachten wij het wordt niks maar beetje bij beetje werd het steeds leuker, ze gingen de grot in en namen steeds meer spullen en dozen mee. Het werd een soort bezoek aan de een en de ander. Er werd gelachen, geruzied en er werden cadeautjes uit gedeeld en er werd vooral veel gedanst. Sommige dingen werkten echt bijvoorbeeld een lampje. Het werd onbegrijpelijk want alles ging weer de grot in, er bleef één iemand dansen en er ontstond een kasteel met robots die hele vreemde hoedjes droegen. Het was een beetje vreemd maar het werd op een gegeven moment steeds begrijpelijker. En zo eindigde de voorstelling toch nog goed.

Voorstelling: De Kartonbewoners
Datum: 8 november 2015
Razende Reporter: Fleur, Helder Camaraschool

Hallo allemaal, ik ben samen met een vriendin op 8 november 2015 naar de voorstelling ‘de Kartonbewoners’ geweest. Die voorstelling gaat over een echtpaar die in een kartonnen grot woont en waar alles van karton is gemaakt, zoals een bank, een kast en de verlichting.

Op een dag komt er een ander echtpaar op bezoek bij het echtpaar in die kartonnen grot. Ze lachen en drinken en vinden het er heel gezellig. Ze dansen veel en maken bijzondere bewegingen. Maar er moet ook een eind aan komen. Het echtpaar moet naar huis toe gaan, maar wil dat eigenlijk niet. Dat is een grappige scene.

Ik vind het een hele leuke voorstelling omdat er grappige stukjes in zitten.

Alles gebeurt in stilte, er wordt bijvoorbeeld niet gesproken en je moet wel heel lenig zijn om zo te kunnen spelen. Er is een stuk waarin de twee echtparen slow motion bewegingen maken. Het dansen lijkt veel op ballet. In het begin dansen ze heel rustig en dat vind ik heel knap.

Het is een aanrader als je van een rustige maar ook leuke voorstelling wilt gaan genieten. Voor jonge kinderen is het een leuke voorstelling om naar te kijken, omdat het fantasie is.

Voorstelling: De Kartonbewoners
Datum: 8 november 2015
Razende Reporter: Katharina, Helder Camaraschool

Hallo allemaal, ik ben met mijn vriendin op 8 november 2015 naar de kartonbewoners geweest .

Zelf vond ik het heel leuk. Ze kwamen apart het toneel op, daarna kwamen de meisjes op het toneel en al snel gingen ze samen dansen. Daarna maakten ze een bank televisie en zelfs eten dat had ik niet verwacht dat je zoiets van karton kon maken. Daarna maakten ze soepele bewegingen en dansten verder. De jongens gingen achter de televisie vechten en de meisjes bleven maar dansen. Al snel gingen ze naar een date de jongen kleden zich zo snel mogelijk om, alleen het werd snel weer ruzie daarna maakten ze van hun huis een soort muur en liepen ze achter elkaar en werden ze robotten. Wil je weten hoe het veder afliep, dan moet je naar de voorstelling gaan. Ik vond het echt super leuk.