Razende Reporters recensies Lukas & Abel: Vleugelbroertjes

Voorstelling: Lukas & Abel: Vleugelbroertjes
Datum: 1 maart 2017
Razende Reporters: Meike & Sahar

We waren naar de film LuKas en Abel, Vleugelbroertjes geweest.  Het ging over een vogel, die twee jongens kreeg. De broer gooide zijn kleinere broertje uit het nest. Hij kon nog niet vliegen. Later liep Lucas langs. Lucas is een jongen die heel veel van de natuur houdt. Zijn vader is jager. Daarom praat hij niet met zijn vader .Hij probeert zo goed mogelijk voor Abel te zorgen. Toen heeft Lucas hem leren vliegen. Opeens vloog Abel weg en Lucas kon hem niet meer vinden. en paar dagen later kwam hij terug. Wil je weten hoe het verder gaat moet je hem vooral gaan kijken!

Wij zelf vonden de film iets meer voor kleinere kinderen, maar het was wel heel mooi gefilmd. Wij raden de film dus eigenlijk aan voor jongere kinderen.

Datum: 1 maart 2017
Razende Reporters: Iraida & Ted

Wij zijn naar de film Lukas en Abel: Vleugelbroertjes geweest. We geven er allebei onze mening over en informatie. Hopelijk hebben jullie er wat aan.

Iraida
Mijn mening over de film: ik vond het een bijzondere film over vriendschap en vertrouwen. Het was soms wel een beetje saai maar daarna kwamen dan weer spannende stukjes. Het is niet handig om voor de film de trailer te bekijken, want dan weet je al wat er gaat gebeuren. Er komen wel dode dieren in voor, maar door dat je het uit de ogen vanuit Abel (de arend) ziet vermindert het wel een beetje. Het verrast  me nog steeds dat de beelden van de dieren zo dicht bij zijn. Zo lijkt het net dat je er echt bij bent dat is vind ik heel knap want niet iedereen kan zo dicht bij filmen.

De film is voor 6+ de reden daarvoor is denk ik dat er ook dode dieren in voorkomen. Het beeld word wel verminderd omdat het goed is voor de vogels . De film duurt 98 minuten en er zit een pauze bij om wat te drinken en wat lekkers te halen tenminste als je naar het Chassé gaat. De fim is 2D en Nederlands. Het genre is avontuur en familiefilm. Dus als je er naar toe kan zal ik zeker gaan.

De film is opgenomen in Oostenrijkse bergen.

Ted
Mijn mening over de film Lukas en Abel vleugelbroertjes: De film gaat over een gezin van 4 arenden een mama, papa en twee kleine. Zij zijn de koning van de bergen maar er komt een indringer. Papa gaat er op af alleen ze overleven het allebei niet. Mama staat er nu alleen voor. De lieve kleine Abel wordt uiteindelijk uit zijn nest gegooid door zijn broer (zo gaat dat bij de meeste vogels ) en komt daardoor heel hard terecht op de rotsen/grond de vraag is gaat hij het overleven? op een moment vindt Lukas  Abel maar kan Lukas hem wel opvoeden tot een sterke vogel? De film was ook wel ontroerend omdat ik de beelden erg mooi vond. En ik vond het ook bijzonder dat je zo dichtbij de vogels kon zijn (je kon zelfs een ei zien uitkomen en die was van Abel).