Marketing Wrapped 2023
2023 is bijna voorbij! Hoog tijd voor een wrap up. Wat waren de marketingknallers van het afgelopen jaar en wat waren de missers? Hoeveel mensen hebben we bereikt en hoeveel tickets hebben wij aan ze weten te slijten? Gingen we door het dak?
Scroll snel verder en lees er alles over. En heb je naar aanleiding van deze wrap up vragen of opmerkingen? Loop gerust eens binnen in ons kantoor op laag 4.
We wensen jullie allemaal fijne feestdagen en een knallend 2024!
Liefs,
Team P&M
En laten we zeker ook onze cinema niet vergeten! We verkochten zo'n 90% van de verkochte filmtickets t.o.v. 2019 en realiseerden meer dan 120% van de omzet. Met ons mooie zomeraanbod en Sunset Cinema haalden we in juli zelfs 149% van de verkochte tickets t.o.v. 2019.
.gif)
Schudden met je donder
Samen met Funnelboost, die sinds november onze mailingen verzorgd, is de wintercampagne doorvertaald naar een wel heel bijzondere nieuwsbriefcampagne. Het is gelukt om een mail te ontwerpen waarbij bezoekers zelf konden schudden voor een theater- of cinematip. En je kreeg niet zomaar een tip: er is gekeken naar je segment en eerdere aankopen. Op basis daarvan werd bepaald welke voorstelling jij te zien zou krijgen in de bol. En was je niet zeker van ons geschud? Dan hadden we uiteraard nog enkele andere suggesties.
De schuddende bol was een hit! De mail werd meer geopend dan andere nieuwsbrieven én men klikt vaker door (meer dan twee keer zoveel). Een vruchtbare samenwerking dus!
Social Media Hoogtepunten
Ook op het gebied van Social Media was het een mooi jaar. We bereikten meer dan 2 miljoen accounts met onze organische posts en advertenties. Een greep uit de best presterende posts:
🎤Frans Bauer ontmoeting:
Tijdens ons wandelrondje in Breda ontmoetten we Frans Bauer, wat resulteerde in een spontane video met 70.000 kijkers, 1.266 likes (en een knuffel voor ons van Frans)!
🎭Francis van Broekhuizen optreden:
De operazangeres zong de Can Can in onze grote zaal, met een bereik van 42.300 accounts en 71 uur kijktijd.
🚩Les Miserables Timelapse:
De opbouw van Les Miserables trok de aandacht met 34.000 kijkers en 78 uur en 16 minuten aan video.
🍀Werkgeluk: Johan's veertigjarig jubileum:
We bereikten meer dan 25.000 mensen met de post over zijn mooie dag.
🖊️Colinda's Aankondiging als operationeel directeur:
Ook op social media werd het zeer gewaardeerd dat Colinda onze organisatie kwam versterken. Qua bereik was het ook nog eens onze best presterende post op LinkedIn van 2023 (> 16.000 accounts).
🎄Koop en Kaartje Decemberactie:
Ruud's hartverwarmende post bereikte meer dan 10.000 accounts en resulteerde in 700 betrokkenheidsacties (likes, reacties en kliks).
🛹Film + Feestje in Skatepark:
de aankondigingsvideo in Pier15 bereikte 10.000 accounts en zorgde in totaal voor 24 uur kijkplezier.
Nog even een leuke quiz. Let's talk stats!
Hoeveel kilometer hebben wij als team gewandeld tijdens onze lunchrondjes dit jaar?
1.100 kilometer
500 kilometer

Hoeveel nieuwsbrieven hebben wij afgelopen jaar per mail verstuurd?
987.365

5.197.562

Hoeveel % van onze bezoekers bezoekt onze website vanaf een mobiele telefoon?
60%

75%

Samenstelling team
Het afgelopen jaar kende wat betreft teamdynamiek en - samenstelling een tumultueus verloop. Wij hebben afscheid genomen van enkele zeer gewaardeerde collega's, maar mochten onlangs ook enkele uitstekende nieuwe teamleden verwelkomen. Bovendien kijken wij vol verwachting uit naar de komst van een verandermanager in 2024, iemand die ons kan ondersteunen en ons in staat stelt onverminderd verder te bouwen aan datgene waar ons hart sneller van gaat kloppen en waarin we excelleren: publiciteit en marketing!
-We vergaten de inleiding van Conny Jansen aan te kondigen in de beforemail, dus besloten we een last minute sms te sturen. Het bleek een partycrash te veroorzaken waarbij het grote aantal bezoekers niet meer op de verdieping paste.
-De voorstelling Snacks hebben we in verkoop gegooid en er net zo snel weer uitgehaald, deze voorstelling is namelijk nooit gemaakt…